Ciasto mocno kawowe

Wrocławska Książka Kucharska i ja


Fajnie mieć w ręce książkę, w której znajduje się mój własny przepis. "Wrocławska Książka Kucharska" pokazuje współczesną kuchnię Wrocławia - przepisy, które składają się na nią pochodzą z różnych stron. Są tu klasyczne śląskie dania, przepisy kuchni łemkowskiej, rodzinne receptury na smakołyki - kresowe, wielkopolskie, małopolskie. Są tu rodzinne opowieści, wspomnienia i klimat domowych kuchni. To wyjątkowa publikacja, bo napisana przez mieszkańców Wrocławia. Europejska Stolica Kultury zaprosiła ich/nas do przesyłania swoich przepisów i wspomnień. Nad całością pieczę objęła Beata Śniechowska, zwyciężczyni drugiej edycji programu Masterchef, rodowita wrocławianka z Biskupina.



Powstała sympatyczna książką, która miała swoją premierę podczas festiwalu Europa na Widelcu, na początku czerwca. Książkę można kupić w siedzibie ESK Wrocław 2016 w Barbarze przy ul. Świdnickiej. Kosztuje ok. 30 zł.
Przesłałam przepis na najzwyklejszą pomidorową z lanym ciastem (potem żałowałam, że nie wybrałam czegoś bardziej wyszukanego, co gości u mnie na stole). Właśnie ta banalna pomidorowa to smak mojego dzieciństwa, które spędziłam w poniemieckim domu dziadków na Oporowie. Tego domu już nie ma i nigdy nie będzie. Przestał istnieć, gdy umarł mój dziadek. Dziś mieszkają w nim obcy ludzie.


Wciąż pamiętam smak konfitury, ucieranej przez babcię z płatków róż. Niedługo też ją będę robić, bo posadziłam w moim ogródku odmianę róży jadalnej. Pamiętam szparagówkę, którą przygotowywało się do słoików na zimę, obłędną "bułgarkę", kwaśny rabarbar w kompocie aromatyzowanym goździkami... To były smaki.


Chciałam zatrzymać te wspomnienia przesyłając historię i przepis. Nie ja jedna. Powstała bardzo sympatyczna i bardzo ciekawa książka kucharska.
Zapraszam do lektury!




Komentarze

  1. Oj , to polecę do Barbary i kupię :) Byłam na imprezie Europa na Widelcu ale jakoś tą książkę przegapiłam. Ja też rodowita wrocławianka jestem, więc muszę ją mieć.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, bo to ciekawa książka i pokazuje, że wrocławianie są bardzo rodzinni i szanują tradycję, ale też ciekawi są nowości ze świata kulinarnego :)

      Usuń

Prześlij komentarz