Ciasto mocno kawowe

Ciasteczka digestive homemade


Ciastka stempelkowe robi się prosto i szybko. W moich szufladach poniewiera się mały stempelek z napisem "Homemade". Bardzo chciałam go mieć, ale odkąd go mam rzadko używam. Robiłam z jego pomocą jedynie bretońskie ciasteczka maślane. Znacie tę przypadłość i macie całe szuflady i półki pełne niepotrzebnych gadżetów? Ja mam ich mnóstwo. Zamierzam ich używać.
Ciasteczka stempelkowe digestive są zrobione z mąki pełnoziarnistej, nadają się do pogryzania i do szkolnej śniadaniówki.

Ciasteczka digestive homemade
500 gramów mąki pszennej razowej
150 gramów masła
240 gramów cukru trzcinowego
2 jajka
2 łyżeczki cynamonu
5 łyżek mleka
Ucieramy masło z cukrem na puszystą masę. Dodajemy jajka, wymieszaną z cynamonem mąkę i mleko. Mieszamy i formujemy z ciasta kulę. Zawijamy ją w folię spożywczą i wkładamy na 1/2 godziny do lodówki.
Blachę wykładamy papierem do pieczenia lub silikonową matą. Przygotowujemy miseczkę z mąką - będziemy nią oprószać stempelek, by nie przyklejał się do ciastek. Odrywamy po kawałku od ciasta i formujemy kulki, które układamy na blaszce i przyciskamy stempelkiem. Ciastka nie mogą być zbyt grube, bo nie będą wtedy chrupiące. Każdorazowo oprószamy mąką stempelek.
Ciastka pieczemy ok. 15 minut w temperaturze 200 stopni Celsjusza. Studzimy je na kratce. Nadają się do przechowywania w puszce, choć zwykle znikają z niej w ciągu kilku godzin :).



Komentarze