Ciasto mocno kawowe

Jajka z czosnkiem niedźwiedzim


Delikatny, bardzo wiosenny i łagodniejszy w smaku od czosnku w ząbkach, bo zjada się tylko jego liście. Moja przygoda z czosnkiem niedźwiedzim rozpoczęła się w Rumunii. Wczesną wiosną robi się tam z jego liści przepyszne pesto. Lubię ten zielony, mocno roślinny, pikantny i świeży smak.

W Polsce czosnek rośnie w lasach liściastych i objęty jest częściową ochroną, dlatego nie wolno zrywać go na naturalnych stanowiskach. Można go jednak uprawiać w ogródkach. Pierwsze, delikatne liście zbiera się w marcu, kolejne w kwietniu, a w maju czosnek wypuszcza piękne, białe kwiaty, które też są jadalne i można je dodawać do sałatek.
Nie zamierzałam czosnku wyrywać z naturalnych stanowisk, dlatego zamówiłam cebulki w serwisie Allegro. Posadziłam je w ogródku i zapomniałam o nich. Kiedy jesienią przekopywaliśmy grządki przez przypadek przekopane zostało stanowisko z czosnkiem niedźwiedzim i w tym roku zielone listki pojawiły się w nieoczekiwanych miejscach warzywnika, oznaczyłam je już, żeby czosnek przesadzić jesienią w jedno miejsce.
Zebrałam trochę listków, by zrobić wielkanocne jajka faszerowane pastą doprawioną czosnkiem. Trochę ciężko uformować ją w ładne piramidki, gdy pod nogami kręci się kot, przekonany, że właśnie przygotowuje się dla niego coś dobrego do jedzenia. W każdym razie jajka z czosnkiem niedźwiedzim są bardzo wiosenne i świetnie nadają się jako przystawka na wielkanocny stół.


Jajka z czosnkiem niedźwiedzim
5 jaj
ok. 2 garści poszatkowanych liści czosnku niedźwiedziego
sól
pieprz
łyżka majonezu
Jaja gotujemy na twardo, obieramy ze skorupek, przekrawamy na pół, wyjmujemy żółtka. Do żółtek dodajemy czosnek niedźwiedzi, majonez, sól i pieprz. Blendujemy (można na gładko, można tak jak ja zrobiłam, tylko z grubsza, by było widać zielone kawałeczki liści), przekładamy masę do szprycy i wypełniamy masą łódeczki z białek. Gotowe!


Komentarze